segunda-feira, 28 de maio de 2012

No QuickQuest dessa semana, Fernando Secco fala um pouco sobre o papel do profissional de Quality Assurance, mais conhecido como QA ou Tester na industria de games. Testar não é somente jogar e clicar por tudo. Confira mais nesse episódio do QuickQuest!

quarta-feira, 23 de maio de 2012

The Musical Box #07: 5 Reasons to Justify the Awesomeness of Streets of Rage's OST


Streets of Rage is a beat 'em up produced by Sega and released for the Sega Genesis (Mega-Drive) in 1991. This game is considered one of the most important releases of the genre and features music created by the legendary composer Yuzo Koshiro. Koshiro is the mastermind behind the music for several acclaimed games, including ActRaiser, The Revenge of Shinobi, Shenmue, and many others. These are all brilliant soundtracks, but Streets of Rage has a special place in the memory and heart of many gamers.

On this edition of The Musical Box, I'll list 5 reasons why Streets of Rage's soundtrack is so powerful and memorable. Musical taste is subjective, but there may be some aspects of SoR OST that helped these songs remain relevant to this day. Be aware that in the world of music production, there are no absolute correct answers, just opinions with good foundations.

segunda-feira, 21 de maio de 2012

Neste PodQuest, Rafael Kuhnen está de volta e se junta a Fernando Secco e Gilliard Lopes para discutir a quantidade e qualidade das decisões que um jogador precisa tomar em um game. Seria o papel do game designer evitar que o jogador tenha que tomar decisões óbvias, desnecessárias ou que possam prejudicar sua capacidade de terminar o game? Saiba essas respostas e muito mais em um dos mais acalorados PodQuests que já gravamos.

quarta-feira, 16 de maio de 2012



Hello again gamers! Welcome to another “Treasure Chest”. Always remembering, this series is based on an ongoing series from Destructoid , “The Memory Card” by Chad Concelmo.

Again I want to thank: João Marcelo Beraldo, Rafael Martins, Gilliard Lopes, Luise Braunsperger and Heloísa Pintarelli!! Thank you all!!

The moment chosen for this episode is so strong that a whole game stood on it. To tell the truth it’s not only a moment but the main gameplay of Assassin’s Creed!

segunda-feira, 14 de maio de 2012

No QuickQuest dessa semana, Gilliard Lopes fala rapidinho de um assunto polêmico: DLC no primeiro dia. Lançar conteúdo adicional pago no mesmo dia do lançamento do jogo, ou mesmo incluir esse conteúdo travado no próprio disco do game, é uma prática abusiva e escandalosa? Saiba a opinião do nosso colaborador e deixe a sua nos comentários!

segunda-feira, 7 de maio de 2012

PodQuest #42: PodQuest Responde 2: A Missão

Em mais um episódio light do PodQuest, Gilliard e Fernando discutem temas variados e respondem a e-mails dos ouvintes. Entre os assuntos deste episódio estão as mais recentes repercussões sobre o Moacyr Alves e a AciGames, o anúncio do MMO de Elder Scrolls, as novas tendências de crowdfunding para games, e muito mais.

quarta-feira, 2 de maio de 2012

Treasure Chest #21: Scatological Opera



Hello again gamers! Welcome to another “Treasure Chest”. Always remembering, this series is based on an ongoing series from Destructoid , “The Memory Card” by Chad Concelmo.

I want to thank: João Marcelo Beraldo, Rafael Martins, Gilliard Lopes, Luise Braunsperger and Heloísa Pintarelli!! Thank you all!!

Hoping from a streak of serious moments, we fall on one of the most hilarious games ever made. The one and only game where you can take the shoes of a drunk squirrel trying to get home: Conker’s Bad Fur Day.

Comentários Recentes